Kwestionariuszowe, anonimowe badanie on-line dotyczące opinii pracowników na temat funkcjonowania 6 kluczowych obszarów firmy:
- Jakość i dostępność zasobów
- Efektywność procesów/ organizacja pracy
- Przepływ informacji
- Polityka rozwoju pracowników
- Systemy motywacyjne
- Dobrostan
Podczas badania pracownicy ustosunkowują się do 60 stwierdzeń podzielonych w kwestionariuszu na 6 sekcji wykorzystując w tym celu pięciostopniową skalę oceny.
Badanie ilościowe stanowi podstawę do przygotowania badania jakościowego.Odbywa się ono metodą Zogniskowanego Wywiadu Grupowego (FGI - Focus Group Interview). W wywiadzie uczetniczy reprezentatywan dla organziacji grupa pracowników, która podczas moderowanego spotkania szuka konkretnych przyczyn wysokich i niskich wyników uzyskanych w kwestionariuszu – identyfikacja mocnych i słabych stron organizacji.
Zidentyfikowane mocne oraz słabe strony organziacji wymagają interpretacji w kontekście aktualnej strategii biznesowej. Pierwsze z nich mogą zostać wykorzystane do budowania przewagi konkurencyjnej, drugie natomiast mogą wymagać opracowania i wdrożenia określonych interwencji. Do udziału w warsztatch ponownie zapraszamy reprezentatywną grupę pracowników. Ich zadaniem jest dokonanie priorytetyzacji zidentyfikowanych problemów, opracowanie propozycji ich rozwiązania, ale także określenie rezultatów jakie rozwiązania te powinny przynieść oraz kto konkretnie w organizajci powinien być za ich wdrożenie odpowiedzialny.
Końcowym rezultatem usługi jest raport zawierający wyniki badania ilościowego oraz jakościowego. Opracowany dokument zawiera również wszystkie wnioski oraz propozycje opracowane podczas warsztów problemowych opratrzone komentarzem oraz rekomendacjami konkretnych działań przygotowanymi przez konsultantów Tangerine.